Komunikat Banku w sprawie bezpieczeństwa instrumentów płatniczych

Szanowni Państwo,

W ostatnim czasie  na rynku usług bankowych rośnie skala różnego rodzaju wyłudzeń finansowych. W trosce o bezpieczeństwo naszych klientów, zwracamy się do Państwa z prośbą  o szczególną rozwagę podczas próby kontaktów osób podszywających się pod pracowników banków. Prosimy zachować  czujność podczas rozmowy. Każdy tego rodzaju kontakt, który wydaje się Państwu podejrzany, należy dokładnie sprawdzić i zweryfikować.

Podstawowe zasady bezpieczeństwa:
  1. Nie należy udostępniać danych uwierzytelniających do bankowości internetowej czy mobilnej (login, hasło, kody SMS) oraz danych karty płatniczej np. kodu CVV – bank nigdy nie prosi o takie dane.
  2. Nie należy instalować żadnego oprogramowania wskazanego w rozmowie telefonicznej, linku w SMS lub e-mailu. Bank nigdy nie oczekuje tego od Klientów.
  3. Nie należy korzystać z żadnych linków do płatności zawartych w SMS-ach lub e-mailach.
  4. Zawsze należy uważnie czytać treści SMS-ów dostarczanych przez Bank.